torsdag 7 augusti 2008

Kajsa: i Uganda pa semester

Har lamnat Uganda och med en 7 timmars bussresa tagit mig over gransen till Uganda. Nya klistermarken och stamplar i passet. Forsta anhalten ar Masaka dar min kompis Carol bor. Igar var vi pa Rotarymote dar man aktionerade ut en kanin och en flaska ugandiskt gin for att samla in pengar till nagons brollop. Sen spelade vi pingis och drack ol. Jag pratade mirakel med en tokig katolsk prast. Har aldirg varit pa Rotary-mote i Sverige men har en kansla av att det ar lite stelare dar.

Sen var vi pa klubb; svensexa for killen som skulle gifta sig. Han kom tillsammans med sin best man; hand i hand och i likadana klader. Man skulle kunna tro att det var de som skulle gifta sig, dar de satt bakom en blombukett vid bordet med rosetter pa. Det var skoj, men jag hade varit vaken sen kvart over fyra pa morgonen och var inte festens festligaste direkt.

Narmaste veckan blir en tur till Kampala och sen Mbale; kompisar fran forr helt enkelt. Forsoker vanja mig vid vanstertrafiken och att allt ar lite mer kaotiskt har jamfort med Rwanda.

Inga kommentarer: